In het gedrag van uw medewerkers ziet u het effect van uw handelen

OBM is geen training maar een veranderproces. Een veranderproces wat start met de verandering van het gedrag van leidinggevenden. Het uitgangspunt is een meetbare beginsituatie met een duidelijk vastgesteld einddoel. Meetbare en structurele verbetering van zowel gedrag van medewerkers als resultaten zijn de uitkomst van dit proces. Het helpt leidinggevenden het beste uit henzelf en hun medewerkers te halen.

Het wordt steeds belangrijker voor organisaties om het gedrag van medewerkers goed te kunnen sturen, vooral in het kader van het verhogen van de performance. Of het nu gaat om productiviteit, kwaliteit, verzuim, sales of veiligheid, het gedrag van medewerkers is lang niet altijd in lijn met de wensen van het management. OBM biedt een oplossing voor dit probleem.

De wetenschap van succes

OBM is dé praktische en wetenschappelijke methodiek die kan zorgen voor structurele en blijvende gedragsverandering in uw organisatie. De focus ligt op het beïnvloeden van gedrag. OBM sluit prima aan bij bestaande verbeterprogramma’s, zoals bijvoorbeeld Lean, Six Sigma en TQM. Op basis van een 6-stappenplan helpt OBM om de door u gewenste doelen te bereiken.

Wat OBM voor uw organisatie kan betekenen

  • Leidinggevenden leren structureel en gestructureerd het gedrag van medewerkers beïnvloeden
  • Een sfeer creëren tussen medewerkers en leidinggevenden waarin opbouwend vanuit gezamenlijke ambitie en belang aan prestaties wordt gewerkt
  • Verbetering van de relaties tussen medewerkers onderling en tussen medewerkers en leidinggevenden
  • In een korte tijd, vaak al binnen enkele maanden, aantoonbaar en meetbaar verbeteren van gedrag en prestaties

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van OBM, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

adriba